fredag 27. april 2012

MATBLOGG - BARNEVENNLIG LAPSKAUS

Det er lenge siden jeg har skrevet. Av forskjellige grunner. Har heller ikke fortalt noen om bloggen ennå, fordi jeg skriver så lite. Men ble inspirert igjen i dag. Sto i matbutikken og traff en nabo som også lurte på hva hun skulle lage til fredagsmiddag. Hun tipset meg om en rett som hennes barn elsker.

- I pose Eldorado Lapskaus grønnsaksblanding fra frysedisken (hadde faktisk aldri lagt merke til den før).
- Kok den opp i en halvliter vann med en terning grønnsaksbuljong  (evt halvannen liter med to terninger om du ønsker den litt bløtere).
- Ha i pølsebiter. Hun anbefalte Vossakorv siden den har litt smak. Jeg forsøker først med Go og mager røkt kjøttpølse uten skinn.

Blir spennende om min 5-åring elsker den også.

Vi er vel alle ute etter det samme som hverdagsmiddag. Gode og næringsrike retter som det ikke tar halve ettermiddagen å lage.... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar